منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

روش های حذف نیترات از آب آشامیدنی

۱- روش تبادل یونی

این فناوری شامل حذف نیترات و جایگزینی آن توسط آنیون های دیگر است. برای حذف نیترات از آب های آشامیدنی از ذرات متخلخل درشت با پایه رزینی استفاده می شود. میل ترکیبی این ماده با نیترات بیشتر از سولفات بوده و رزین های آنیونی به کار رفته در آنها نیترات را از آب حذف کرده و مقدار آن را به حد استاندارد و مجاز خود می رساند. ترکیب مناسب، خواص فیزیکی و شیمیایی و خواص سینتیکی آن، به عنوان یک ماده ایده آل در مقایسه با سولفات مورد استفاده قرار می گیرد. این روش مستقل از دما بوده و به صورت اتوماتیک با تغییر غلظت نیترات در آب عمل می کند.

۲- اسمز معکوس

این روش قادر است املاح آب را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. حذف باکتری ها و ویروس ها و دیگر میکروبها با اسمز معکوس تقریبا ۱۰۰% است، اما به علت عدم آب بندی کامل سیستم اسمز معکوس مقدار کمی از این ناخالصی ها ممکن است از غشاء عبور کرده و در آب تصفیه شده دیده می شوند.

نتیجه گیری

سازمان حفاظت محیط زیست و بهداشت جهانی استفاده از رزین های تبادل یون را به عنوان بهترین روش برای از بین بردن نیترات در آب های قابل شرب معرفی کرده اند. در مقایسه دو روش تبادل یون و اسمز معکوس، روش تبادل یون مقرون به صرفه تر می باشد.

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *