منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نمونه نقشه طعمه گذاری

همانطور که می دانید آفات بهداشتی می توانند با ورود به اماکن خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی، سلامتی و آسایش انسان را تهدید کرده و با عادات بدی که دارند می توانند بیماری های مختلفی را به انسان انتقال دهند. از این رو مبارزه با حشرات یک امر مهم در محل کار و زندگی انسان به حساب می آید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اهمیت تهیه نقشه مبارزه با حشرات و جوندگان

تهیه نقشه مبارزه با حشرات و جوندگان معمولا در شرکت ها و کارخانه ها و محل های بزرگ جهت بررسی و پایش طعمه ها و میزان اثربخشی سموم مورد استفاده شده بکار می رود. از دلایل مهم تهیه نقشه می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  1. مشخص نمودن مناطق سمپاشی شده جهت آگاهی پرسنل و مسئولین شرکت یا کارخانه
  2. پایش طعمه ها جهت انجام بازرسی های دوره ای توسط شرکت سمپاشی
  3. ارزیابی میزان اثربخشی سموم مورد استفاده شده برای آفت موجود در محل
  4. مشخص نمودن مناطقی که آلودگی در آن محل نسبت به سایر نقاط بیشتر است
  5. بررسی میزان جذابیت طعمه های استفاده شده برای آفت موجود در بازرسی های دوره ای

نقشه مبارزه با حشرات و جوندگان را چگونه رسم کنیم؟

اصولا تهیه نقشه از محل کارخانه امری تخصصی بوده و باید توسط نقشه بردار، نقشه محیط تهیه شده و در اختیار کارخانه یا شرکت قرار داده شود. شما بعنوان یک متخصص مبارزه با آفات می توانید با استفاده از نقشه آماده محل، با استفاده از نرم افزار Photoshop و یا سایر نرم افزارهای ویرایش عکس، محل های سمپاشی و یا طعمه گذاری شده را روی این نقشه مشخص نمایید.

در تهیه نقشه باید چه جزئیاتی ذکر شود؟

همانطور که گفته شد، نقشه بایستی توسط نقشه بردار رسم شود و جزئیات اولیه نقشه مانند مقیاس نقشه، جهت نقشه، نام بخش های مختلف محل مورد نظر، متراژ کلی محل ثبت گردد. شما بعنوان متخصص مبارزه با آفات بایستی جهت تکمیل نقشه، جزئیاتی نظیر محل سمپاشی شده در فضای داخلی و بیرونی ساختمان، نقاط طعمه گذاری شده (این نقاط باید در داخل محل لیبل گذاری و شماره گذاری شوند)، نقاط تله گذاری شده برای آفات مختلف مشخص شده و با استفاده از رنگ های متفاوت کارهای انجام شده در محل مورد سمپاشی تفکیک و تعیین گردد. لازم به ذکر است که حتما در راهنمای نقشه نام محل مورد مبارزه با آفات بهمراه نام اشکال و رنگ بندی های مختلف قید گردد. در زیر نمونه هایی از نقشه های تهیه شده واقعی برای شما آماده شده که توسط متخصصین سایت بهداشت محیط دات کام تهیه و تدوین گردیده است. هرگونه کپی برداری از محتوا و نقشه های این مطلب ممنوع می باشد و ما هیچ رضایتی از این کار نخواهیم داشت.

نمونه نقشه سمپاشی و طعمه گذاری

نقشه سمپاشی و طعمه گذاری یک کارخانه به همراه انبار
نمونه نقشه سمپاشی و طعمه گذاری یک رستوران بهمراه جزئیات سموم مصرفی

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود لطفا با دادن امتیاز نظر خود را اعلام نمایید و همچنین اگر در مورد تهیه نمونه نقشه سمپاشی، نمونه نقشه طعمه گذاری و نمونه نقشه تله گذاری سوالی داشتید، حتما در بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم.

نویسنده مقاله
نویسنده مقاله

مهندس حامد کاظمی
کارشناس بهداشت محیط - مدیرعامل و مسئول فنی شرکت سمپاشی آدرین - مدرس آموزشگاه بهداشت اصناف سیب سلامت

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

‫3 نظر

  • حسین زاده گفت:

    بسیار عالی بود. تو هیچ سایتی نتونستم آموزش تهیه نقشه سمپاشی رو پیدا کنم. واقعا دستتون درد نکنه. معلومه که در زمینه کنترل آفات تجربیات ارزشمندی دارید

    • ادمین گفت:

      سلام. ممنونم از نظر لطف شما. در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه مبارزه با حشرات و جانوران موذی داشتید میتونید از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

  • حسن پور گفت:

    از مهندس کاظمی عزیز بابت انتقال تجربیات ارزشمندشون سپاسگزارم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تلفن همراه *