منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بخشنامه ممنوعیت استفاده از سم آیکون

بخشنامه ممنوعیت استفاده از سم آیکون (ICON)

جناب آقای دکتر شانه ساز

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

موضوع: رسیدگی به وضعیت حشره کش های غیر مجاز توزیع شده در بازار

 با سلام و احترام

به استحضار می رساند پیرو بازدیدهای به عمل آمده از برخی از دانشگاه های علوم پزشکی مناطق درگیر سیل، متاسفانه مشاهده شده است که نه تنها حشره کش Lambdacyhalothhrin از دسته حشره کش های پیروتروئیدها با نام تجاری ICON WP 20  و ICON WP 10  با بسته بندی های تقلبی در بازار وجود دارد. علاوه بر آن با جستجو در اینترنت، می توان تبلیغات گسترده شرکت های خصوصی برای فروش و عرضه آن در بازار را مشاهده کرد.

برخی از اشکالات این حشره کش به شرح زیر است:

  • اطلاعات نادرست از جمله Active ingredient آن که نصف دوز استاندارد توصیه شده در دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت است.
  • درج تاریخ انقضای سه ساله و چهار ساله که کاملا به دور از اصول علمی است، زیرا در بهترین شرایط انبارداری حشره کش های مذکور دو سال تاریخ انقضاء دارند.
  • عدم رعایت اصول بین المللی Labelling
  • عدم درج شماره ثبت مجوز سازمان غذا و دارو

از آنجاییکه این دسته از حشره کش ها تنها ابزار شیمیایی موجود در دنیا برای قطع چرخه انتقال بیماریهای منتقله توسط حشرات همچون مالاریا و لیشمانیوز هستند و در صورت استفاده ناصحیح از آنها علاوه بر افزایش موارد بیماری هایی همچون لیشمانیوز و به خطر افتادن دست آوردهای برنامه حذف مالاریا خواهشمند است دستور فرمایند موضوع ثبت و نظارت بر بازار بشکل جدی در دستور کار قرار گیرد.

به پیوست تصویر حشره کش های جمع آوری شده خدمتتان ارسال می گردد. در صورت اعلان آن سازمان، می توان تعدادی از این حشره کش ها را برای انجام آزمایشات مربوطه به آن سازمان تقدیم کرد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *