منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مراقب هیره ها در خانه تکانی باشید

هیره‌ها یا مایت‌ها ( Dermatophagoides pteronyssinus) موجوداتی میکروسکوپی هستند که به گروه کنه‌ها تعلق دارند و در فضای داخلی اماکنی که از رطوبت بالایی برخوردارند، زندگی می‌کنند. هیره ها از مواد آلی موجود در گرد و خاک خانه تغذیه می‌کنند که قسمت اعظم این مواد آلی شامل سلول‌های مرده پوست بدن انسان، قارچ‌ها وذرات ریز مواد غذایی پخش شده در سطح خانه است. هیره‌ها ذرات مرطوب را جذب می‌کنند.

یک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی، “مایت” را یکی از عوامل اصلی بروز آلرژی عنوان کرد و گفت: در روزهای خانه تکانی مایت‌ها فرصت بیشتری برای ایجاد بیماری آلرژی پیدا می‌کنند.

دکتر سید حمیدرضا مرتضوی، “مایت” را یکی از عوامل اصلی بروز آلرژی در افراد عنوان کرد و افزود: مایت جانور بسیاری ریزی در حد سه میلیمتر است که بطور عمده در فرش، موکت و داخل رختخواب و در لابلای پرزهای پتو زندگی می‌کند.

وی تصریح کرد: این جانور بقایایی از بدن خود به جا می‌گذارد که پراکنده شدن آنها در هوا و ورود آنها به راه‌های تنفسی موجب بروز آلرژی در افراد شده و در بدن افرادی که از قبل آلرژی داشته‌اند، موجب تشدید علائم بیماری می‌شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ایجاد آلرژی در افرادی است که استعداد آلرژی داشته باشند و قبلا با آلرژن مایت برخورد داشته باشند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد در روزهای خانه‌تکانی به هنگام تکاندن فرش و قالی حتما این کار را در محیط باز انجام دهند و به هنگام گرفتن گرد و غبار دیوارها و سقف نیز حتما از ماسک استفاده کرده و در و پنجره‌ها را باز بگذارند.

مرتضوی “مایت” را یکی از مهمترین آلرژن‌های تنفسی عنوان کرد و افزود: هرجا در محیط خانه گرد و خاک به پا شود، درصد و بار این جانور در هوا بالا رفته و احتمال ورود بقایای بدن آن به داخل راه‌های تنفسی افزایش می‌یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین توصیه کرد: افراد حتی المقدور از جاروهای دستی که موجب بلند شدن گرد و خاک می‌شود استفاده نکنند و درصورت استفاده حتما ماسک زده و قبل از آن محیط را آب پاشی کنند.

مرتضوی به افراد مبتلا به آسم و آلرژی نیز هشدار داد که در روزهای خانه تکانی در محیط منزل نمانند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *