منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

زمان اعلام نتایج آزمون های وزارت بهداشت و وزارت علوم ۹۹-۱۴۰۰

به دلیل تعویق در زمان برگزاری آزمون های مهم وزارت بهداشت و وزارت علوم ، نگرانی اغلب داوطلبها در رابطه با روند زمان اعلام نتایج، انتخاب رشته محل، روند ثبت نام و ورد به دانشگاه می باشد. زمان اعلام نتایج با توجه به ابهام در شروع سال تحصیلی ۱۳۹۹ از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه داوطلبانی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند پس از پذیرفته شدن چه زمانی به دانشگاه‌ها راه پیدا می‌کنند یکی از دغدغه‌های داوطلبان است. به همین دلیل وزارت بهداشت و وزارت علوم اقدام به اعلام نتایج آزمون های مهم کشوری در مقطع کنکور، ارشد و دکتری در وزارت بهداشت و وزارت علوم کرده اند. در ادامه به توضیح زمان برگزاری ۶ آزمون مهم کشوری و زمان اعلام نتایج آن طبق آخرین اخبار اعلام شده می پردازیم .

زمان اعلام نتایج آزمون وزارت بهداشت
آزمون‌های کشوری در حوزه علوم پزشکی در تابستان برگزار می‌شود و سعی می‌شود که اعلام نتایج در مهرماه انجام شود. : طبق اخبار اعلام شده وزارت بهداشت سعی دارد تا نیمه اول مهرماه نتایج آزمون‌های ارشد گروه پزشکی و دکتری تخصصی گروه پزشکی را اعلام کند. نتایج آزمون‌های وزارت بهداشت تا نیمه اول مهر اعلام می‌شود.

اما شروع سال تحصیلی به دانشگاه‌ها بر می‌گردد و ممکن است هر دانشگاهی با توجه به وضعیت خود در بیماری کرونا، مهرماه دانشجوی جدید نگیرد و در بهمن ماه دانشجویان جدید را بپذیرد. در هر صورت مرکز سنجش آموزش پزشکی تمام تلاش خود را برای اعلام نتایج آزمون‌های ارشد و دکتری در نیمه اول مهرماه انجام می‌دهد. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مصاحبه ندارد اما فرآیند آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی به دلیل مصاحبه‌ها ممکن است کمی بیشتر به طول بیانجامد.

اعلام نتایج دستیاری تا آخر شهریورماه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره آزمون دستیاری پزشکی گفت: با توجه به اینکه دستیاران پزشکی از مهرماه باید دوره خود را آغاز کنند سعی می‌شود نتایج آزمون دستیاری پزشکی تا آخر شهریور ماه اعلام شود. همچنین آزمون دستیاری پزشکی نیز به عنوان یکی از مهمترین آزمون‌های کشوری در ۱۶مرداد اجرا می‌شود.

زمان اعلام نتایج آزمون وزارت علوم
آزمون‌های کشوری از جمله کنکور سراسری ۹۹، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکتری تخصصی به زمان‌های جدید در تیر و مرداد موکول شده و همین موجب می‌شود که برای اعلام نتایج مجبور به فشرده سازی فرآیندهای آزمون‌ها باشیم.

رشته‌های هنری و پذیرش دانشگاه فرهنگیان و رشته تربیت بدنی به آزمون‌های عملی نیاز دارد و ضمن اینکه فرآیند مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی هم فرایندی زمان‌بر است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مصاحبه‌های دکتری بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند انجام می‌شود و سعی می‌کنیم تمامی برنامه‌های زمان بر از جمله مصاحبه‌ها، انتخاب رشته، آزمون‌های عملی و سایر فرآیندها را فشرده سازی کنیم و با تغییراتی در برنامه‌های زمانی، بتوانیم نتایج را سریع‌تر از حالت معمول اعلام کنیم. دانشگاه‌ها بر اساس وضعیت خود و شرایط کشور می‌توانند ترم خودشان را از مهرماه یا از بهمن ماه آغاز کنند. سازمان سنجش در زمینه آغاز سال تحصیلی موضوعی را اعلام نمی‌کند. نتایج آزمون‌های سازمان سنجش تا پایان مهر اعلام می‌شود.

با توجه به تمامی این اقدامات سازمان سنجش نتایج آزمون‌های کشوری اعم از کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکتری تخصصی سال ۹۹را تا پایان مهرماه ۹۹اعلام می‌کند.

جدول زمانبندی برگزاری آزمون های مهم کشوری
در این جدول زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون ارشد و دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم و کنکور سراسری به طور کامل ذکر شده است.

زمان برگزاری آزمون وزارت بهداشت
۶ آزمون مهم کشوری در تابستان امسال زیر سایه شرایط کروناویروس در کشور برگزار می‌شود.آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در ۲۳ و ۲۴ مرداد ۹۹ برگزار خواهد شد. بلافاصله پس از آن، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی در روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون وزارت علوم
کنکور سراسری سال ۹۹ با بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار داوطلب در روزهای ۳۰و ۳۱مردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم در دوم و سوم مرداد و نخستین آزمون کشوری، آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم است که در ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *