منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تبدیل فاضلاب شهری به نفت خام

محققان آمریکایی با استفاده از روشی به نام ‘گدازش هیدروترمال’ موفق شدند مواد موجود در فاضلاب شهری را به نفت خام زیستی تبدیل کنند.

محققان آزمایشگاه ملی وزارت نیروی آمریکا با توجه به ۳۴ میلیارد گالن فاضلاب که هر روز در آمریکا تولید می شود، اظهار کردند که این سیستم می تواند تا ۳۰ میلیون بشکه نفت در سال تولید کند.
به گفته این محققان، نفت خام زیستی حاصل را می توان با روش های متعارف پالایش نفت، تصفیه کرد.
آنها خاطرنشان کردند که سیستم های آتی با استفاده از این فناوری می توانند عملیات فاضلاب پایدار را بدون صرف انرژی اجرا کنند و هیچ بو و بقایایی بر جای نگذارند.
برای تولید این نفت خام زیستی، ابتدا فاضلاب تا سه هزار پوند بر اینچ مربع تحت فشار قرار می گیرد و بعد وارد یک سیستم راکتور می شود و تا حدود ۶۶۰ درجه فارنهایت گرم می شود.
ترکیب این شرایط سبب می شود که سلول های مواد زائد به نفت خام زیستی و یک فاز مایع تجزیه شوند.
با این حال نفت خام زیستی تنها محصول مفید این فرایند نیست و از فاز مایع نیز می توان با استفاده از یک کاتالیزور برای تولید سایر سوخت ها و محصولات شیمیایی استفاده کرد.
این رویه همچنین مقدار کمی ماده جامد تولید می کند که شامل مواد مغذی مهم از جمله فسفر می شود که می تواند جایگزین سنگ فسفر مورد استفاده در کودهای شیمیایی شود.
محققان با اشاره به اینکه فاضلاب های شهری حاوی مقدار زیادی کربن و چربی هستند، اظهار کردند: این چربی ها یا لیپیدها کار تبدیل سایر مواد موجود در فاضلاب مانند دستمال توالت را تسهیل و لجن را در حال چرخش در راکتور نگه می دارد و یک نفت خام زیستی با کیفیت بسیار بالا تولید می کند که در پالایش، می تواند محصولاتی مانند بنزین، گازوییل و سوخت جت تولید کند.
محققان می گویند، از فضولات مربوط به یک نفر می توان در سال دو تا سه گالن نفت خام زیستی تولید کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *