منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آلودگی هوای اروپا یک سوم ایران است

تعداد خودرو اروپا در ۴ برابر ایران بوده و آلودگی هوای آنها یک سوم ایران است!

 

اروپایی ها با این که چهار برابر ایرانیها از وسایل نقلیه موتوری استفاده می کنند اما خودروهایشان یک سوم ایرانیها محیط زیست را آلوده می کند و سرانه مصرفشان هم ۶١ لیتر کمتر است.

 متوسط غلظت ذرات معلق (ذرات در اندازه ١٠ میکرومتر معادل PM١٠) در مناطق شهری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ٢٠١٠ درحالی ١٩ میکرو گرم در مترمکعب بوده که برابر آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک جهانی در سال ٢٠١٣، در همین سال غلظت ذرات معلق در مناطق شهری ایران ۵۶ میکروگرم در مترمکعب گزارش شده و ٣ برابر متوسط اتحادیه اروپاست.
برابر آمار منتشره از سوی مرکز مطالعات انرژی آمریکا، متوسط سرانه مصرف بنزین، در سال ٢٠١٠ در ایران با جمعیتی بالغ بر ٧۵,١ میلیون نفر، حدود ٣٠٨ لیتر است. اما متوسط سرانه مصرف بنزین، در مجموع ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا با جمعیتی حدود ۵٠٧ میلیون نفر، حدود ٢۴٧ لیتر است. یعنی سرانه مصرف بنزین هر فرد در ایران ۶١ لیتر بیشتر از سرانه مصرف بنزین هر فرد در کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.
برخی گزارشها نشان می دهد که مصرف سوخت در ایران ۵ لیتر در روز به‌ازای هر خودرو است که در مقایسه با فرانسه با ١/٩ لیتر، آلمان و ژاپن با ٢/۵ لیتر و انگلستان با ٣/۵ لیتر بسیار بالاست.

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *