منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نمره سازمان بهداشت جهانی به ایران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در مراسم تکریم خود، گفت: نمره‌ای که شخصاً به نظام سلامت ایران می دهم، ۷.۵ از ۱۰ است که به اعتقاد من می تواند ۸.۵ باشد.

دکتر ثمین صدیقی امروز در حاشیه مراسم تکریم و خداحافظی خود که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۹ تا ۱۰ میلیون ایرانی در راستای اجرای طرح تحول سلامت، افزود: برنامه تحول نظام سلامت باعث شد میزان سهم پرداختی مردم برای هزینه های سلامت کاهش یابد و موجب تحول در مدیریت بیمارستان‌ها شده است. بااجرای این برنامه به تعداد تخت‌های بیمارستانی اضافه شد و بیمارستان‌ها نیز بازسازی شدند. بیمارستان‌های جدیدی نیز به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به تحول صورت گرفته در ارائه خدمات اولیه و پایه بهداشتی و درمانی، تاکید کرد: این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت، اگرچه چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد، اما از آنجا که نظام بهداشتی ایران قوی است، می‌تواند با این چالش‌ها کنار بیاید و راهکارهایی برای حل آنها ارائه دهد.

ثمین صدیقی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت ایران، گفت: در ادامه این فعالیت‌ها برنامه‌های دوسالانه نوشته می‌شود و تعیین می‌کند که در این مدت چه کمک‌هایی از سوی سازمان جهانی بهداشت به وزارت بهداشت می‌تواند صورت گیرد. در کنار این برنامه‌ها، برنامه استراتژیک ملی یا راهبرد همکاری کشوری وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز در تمام مراحل با ایران همراه بوده و کمک می‌کند.

وی حمایت از برنامه ملی مقاومت ضد میکروبی، ارتقای برنامه واکسیناسیون، بهبود زمینه‌ها و راهبردهای برنامه‌های سلامت نوجوانان و سالمندان با هدف افزایش امید به زندگی، اتخاذ سیاست جامع و همه جانبه بررسی مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی را از اولویت های ایران دانست و گفت: نمره‌ای که شخصاً به نظام سلامت ایران می دهم، ۷.۵ از ۱۰ است که به اعتقاد من می تواند ۸.۵ باشد.

سید حسن هاشمی-وزیربهداشت- نیز در این مراسم تکریم ثمین صدیقی در این سال ها با وزارت بهداشت ایران، اظهار کرد: دکتر ثمین صدیق یکی از افراد موثر در سازمان جهانی بهداشت است و خوشحال هستم که در این دو سال گذشته مطالب زیادی از ایشان آموختیم. امیدوارم در قالب مدیران سازمان جهانی بهداشت از دکتر ثمین صدیق استفاده شود. مطمئنا ارتباط ایران با ایشان ادامه خواهد داشت.

 

منبع: بهداشت نیوز
این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *