منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مصرف کنندگان خانگی تنها مقصران هدر رفت آب نیستند….

[box]

عضو هیأت علمی دانشگاه زابل: مصرف کنندگان خانگی تنها مقصران هدر رفت آب نیستند….

[/box]

خبرگزاری مستقل محیط زیست: علیرضا کرباسی احتراق سوخت‌های فسیلی را از مهمترین عوامل آلودگی هوا دانست و گفت: عدم بهینه سازی مصرف بویژه در وسایل برقی باعث می‌شود که حجم زیادی از انرژی اتلاف شود و در نتیجه آلودگی هوا را به وجود آورد.

وی ادامه داد: اگر مصرف در بخش حمل و نقل، نیروگاه‌ها و وسایل خانگی بهینه باشد از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

دانشیار دانشگاه زابل در گفت و گو با ایسنا در بخش دیگری از سخنانش به آلودگی آب‌ها اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از فاضلاب‌های شهری و روستایی تصفیه نمی‌شود و وارد محیط زیست می‌شود. ریزش فاضلاب بر خاک یا ورود آن به داخل منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی باعث می‌شود که آلودگی‌های حاصل از آن به خاک انتقال پیدا کند و از خاک به محصولات کشاورزی که در نهایت مصرف کننده آن را مصرف می‌کند.

کرباسی تأکید کرد: در بخش کشاورزی ۹۰ میلیارد متر مکعب مصرف آب داریم این در حالی است که در بخش خانگی میزان مصرف‌ها بیش از ۶ میلیارد متر مکعب نیست، بنابراین در بحث هدر رفتن آب فقط مصرف‌کنندگان خانگی مقصر نیستند.

وی همچنین با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی که آب زیادی برای کشت آنها مصرف می‌شود، افزود: باید صادرات این محصولات را کاهش دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه طبیعت ظرفیت محدودی در جذب گازهای گلخانه‌ای دارد، گفت: این گازهای گلخانه‌ای باعث افزایش دمای زمین و ذوب شدن یخ‌های قطبی می‌شوند و برای جلوگیری از افزایش این گازها باید از جنگل‌ها که چاهک‌های جذب گاز های گلخانه‌ای هستند محافظت کنیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *