منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مردم خواستار جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی هستند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار: مردم خواستار جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر صادق حضرتی گفت: در آبان ماه سال جاری جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی پس از درخواست های مربوط به عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با ۱۰ درصد و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۷ درصد از کل اخبار برای نخستین بار در ثبت اخبار مردمی در سامانه بهداشت ۱۹۰، بیشترین درخواست مردمی از وزارت بهداشت بوده است که این درخواست ها می تواند نشان از نگرانی مردم از عرضه این کالای بسیار مضر باشد.

وی افزود: کل تماس های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در آبان ماه سال جاری ۲۲۱۸۹ تماس بوده که از این تعداد، ۶۹۶۵ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماسها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره گردیده است. همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت های غیر مجاز با ۱۴ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا و نانوایی ها با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران با ۷ درصد بیشترین اخبار و شکایتها را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: از اخبارو شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، ۱۸۰۰ کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره گردیده است.

حضرتی بیات داشت: بیشترین فراوانی اخبار، شکایات در آبان ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی (۱۳ درصد)، مشهد (۱۱ درصد) و البرز(۹ درصد) بوده و در مرتبه های بعدی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تهران، اصفهان، جندی شاپور اهواز، قم و کرمان بوده است. در همین بازه زمانی میزان رضایتمندی مردمی بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۹۳ درصد بوده است. ۷۲ درصد تماس گیرندگان آقایان و ۲۸ درصد خانمها بوده اند.

وی افزود: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای می باشد و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور از طریق شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *