منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

بهره برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاهها می تواند زمینه های ارتقای نظام سلامت کشور همگام با مجامع بین المللی را فراهم آورد.

بر همین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه این وزارتخانه، نظام های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاههای خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می باشند را منتشر می نماید.

در این راستا با بررسی های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه های برتر در رتبه بندی های OS، Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی ۱۹ ـ ۲۰۱۸ در رشته های علوم پزشکی تهیه شد.

در این لیست ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور ۲۶ شهریور سال جاری تصویب شد.

گفتنی است،این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸ صرفا دانشگاههای موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می باشند.

ضروری است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاههای خارجی از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸ صرفا به دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نموده و به این نکته دقت داشته باشند که در صورت تحصیل در دانشگاههایی غیر از ۶۴۵ دانشگاه تایید شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک ایشان ارزشیابی نخواهد شد و تاکید می شود که دانشکده ها و کالج های وابسته به دانشگاه اصلی نامبرده در این لیست، مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نمی باشد.

فهرست دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۱۹-۲۰۱۸ را از آدرس زیر دریافت کنید.

http://dme.behdasht.gov.ir

منبع:بهداشت نیوز

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *