منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دستورالعمل نگارش و ارسال مقالات پژوهشی

  ۱- فرستنده مقاله به عنوان رابط کلیه امور مجله در مورد مقاله در نظر گرفته می­ شود و کلیه مکاتبات و اطلاع­ رسانی­ های بعدی با وی صورت می­ گیرد. در هنگام ارسال مقاله باید نامه ­ای مبنی بر تایید نویسنده رابط به امضای کلیه نویسندگان به مجله ارسال شود که در آن ترتیب درج اسامی نویسنگان و یک ” نویسنده مسئول ” نیز مشخص شده باشد (قالب خام این نامه را از اینجا بگیرید).

 

  ۲- به هنگام ارسال یا ویرایش پرونده مقاله دقت داشته باشید که چکیده فارسی و انگلیسی و کلیدواژه­ های فارسی و انگلیسی و همچنین مشخصات خواسته شده نویسنگان به دقت در جای مناسب نوشته شوند. مقالات فاقد این اطلاعات در سیستم بررسی وارد نمی­ شوند.

 

  ۳- مقاله باید از نظر ساختار حایز شرایط زیر باشد:

  الف) عنوان فارسی و انگلیسی (ترجمه دقیق)

  ب) چکیده فارسی و انگلیسی (ترجمه دقیق)- دارای بخش­های اهداف (Aims) ، روش­ها (Methods) ، یافته­ها (Results) و نتیجه­گیری (Conclusion) (150 تا ۲۵۰ کلمه فارسی و ۱۵۰ تا ۲۵۰ کلمه انگلیسی)

  نکته: چکیده به هیچ عنوان دارای مقدمه نیست و مقدمه­ای بر مقاله نیز محسوب نمی­شود. چکیده باید بتواند بیشترین مقدار اطلاعات مربوط به مقاله را در کمترین حجم ممکن بیان نماید و در واقع تابلوی مقاله شماست.

  ج) کلیدواژه­ های فارسی و انگـلیسی (ترجمه دقیق)، حداقل ۳ و حداکثر ۶ کلمه، باید از MeSH) Medical Subject Heading) در Index Medicus انتخاب گردند.

  د) متن اصلی دارای مقدمه، مواد و روش ­ها، نتایج، بحث و نتیجه­ گیری (همگی دارای عدد ارجاعات به منابع داخل کروشه) و تقدیر و تشکر (در صورت صلاح­دید نویسنده و حداکثر در ۳ سطر)

  نکته: کل مقاله شامل تمام بخش ­های آن باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ صفحه باشد.

  ه) ارجاع به منابع در همه­ موارد لازم به ­صورت کامل رعایت شود (شیوه­ نامه منبع­نویسی در بخش دیگری از این مجله آورده شده است). برای ارجاع به یک منبع از سیستم شماره ­گذاری استفاده گردد. بدین شکل که منابع در قسمت فهرست منابع و براساس ترتیب استفاده در متن طبقه­ بندی گردیده و به ترتیب شمار­ه ­گذاری شوند. در هر کجای لازم متن، عدد مربوط به منبع مورد نظر در کروشه آورده شود.

 

  ۴- کل متن به صورت یک­ستونی و در کاغذ A4 با فواصل مساوی ۳ سانتیمتر از بالا، پایین، چپ و راست صفحه تایپ شوند. برای تایپ قسمت­ های مختلف مقاله به شرح زیر عمل نمایید:

  الف) تمام متون فارسی باید با فونت میترا و تمام متون انگلیسی با فونت Times New Roman تایپ شوند. در صورت احتیاج، فونت­ های فوق را از سایت www.fontsfa.com دریافت کنید.

  ب) فواصل خطوط در تمام مقاله ۱ واحد باشد.

  ج) فایل اصلی باید دارای ۴ قسمت مجزای جلد (۱ صفحه)، صفحه اول (۱ صفحه)، متن اصلی و اَشکال و نمودارها باشد.

  د) فایل بدون نام نویسندگان باید دارای ۳ بخش مجزای صفحه اول، متن اصلی و اَشکال باشد (نکته: توجه کنید که هیچ­ گونه مشخصاتی از نویسندگان در آن وجود نداشته باشد).

  ه) در صفحه جلد باید عنوان فارسی و انگلیسی مقاله با اندازه فونت ۱۴ و بُلد (Bold) نوشته شود. مشخصات کلیه نویسندگان باید در این صفحه با اندازه فونت ۱۲ نوشته شود.

  مشخصات نویسنده مسئول با فرمت زیر

  (نام، نام­ خانوادگی، درجه علمی، رشته تحصیلی یا تخصص، شماره همراه، شماره محل کار، آدرس آکادمیک و آدرس پست الکترونیک)

  به طور کامل درج شود.

  نکته) آدرس آکادمیک به این صورت نوشته می­شود: نام گروه، نام بخش، نام دانشکده، نام دانشگاه، شهر، کشور.

  اطلاعات نویسندگان دیگر با فرمت زیر

  (نام، نام­ خانوادگی، درجه علمی و عنوان رشته تحصیلی و آدرس آکادمیک)

  به طور کامل درج شده و ترتیب قرار گرفتن نام آنها مشخص شود.

  و) در صفحه اول باید ابتدا چکیده و کلیدواژه ­های فارسی (اندازه ۱۱) و سپس چکیده و کلیدواژه­ های انگلیسی (اندازه ۱۰) نوشته شود.

  ز) نوشته ­های فارسی صفحات متن اصلی مقاله با فونت اندازه ۱۲ و نوشته­ های انگلیسی با فونت اندازه ۱۱ نوشته شوند. تیترها بُلد باشند. منابع در انتهای متن اصلی و با اندازه فونت ۱۰ نوشته شوند.

  ح) دیاگرام­ ها و جداول در صفحه اَشکال واضح و فاقد اطلاعات تکراری در متن بوده و حتما شماره و توضیح (اندازه فارسی ۱۰ و انگلیسی ۹) داشته باشند. در متن برای شماره ­گذاری و ارجاع به تصاویر، جداول و نمودارها سه سری شماره­ گذاری مستقل انجام شود. تصاویر، شـامل شکل­ های استفاده شده از منابع و عکس­ های تهیه ­شده توسط نویسندگان است. در این متن از آوردن هرگونه تصویر، جدول یا نمودار خودداری شود و فقط در مکان­هایی که باید هرکدام از موارد فوق قرار گیرند، شماره­ تصویر، جدول یا نمودار آورده­ شده در متن، به صورت وسط­چین، داخل پرانتز، با یک خط فاصله از متون بالا و پایین آورده شود. در این قسمت، هر کدام از جداول، نمودارها و تصاویر به طور جداگانه در یک صفحه­ مجزا در اندازه­ ای که باید به چاپ برسد، آورده شوند. در صفحه­ مربوط به هر کدام از موارد فوق، فقط شماره­ آن در متن اصلی ذکر شود. در آخرین صفحه­ این فایل، باید متن توضیحی هر کدام از جداول، تصاویر و نمودارها به ترتیب شماره ­گذاری، لیست شده و در صورت استفاده از تصویر، جدول یا نمودار سایر منابع، مشخصات منبع مورد نظر بر اساس سیستم نگارش استاندارد آورده شود. برای نگارش توضیحات هر تصویر، نمودار یا جدول به الگوی ذکر شده در آخرین صفحه­ این فایل کاملا دقت شود. در صورت وجود هرگونه کلیشه، نگاتیو یا عکس رادیوگرافی، اصل سند برای مجله ارسال شود.

  ط ) متن مقاله به فارسی نوشته شود و از نگارش کلمـات لاتین به صورت فارسی اکیدا پرهیز گردد؛ مگر در مواردی که هیچ جـایگـزین پذیرفته­ شده­ ای برای واژه­ مورد نظر موجود نباشد. در هر جای متن که لازم به نظر می­ رسد، معادل لاتین کلمه­ فارسی نوشته شده در همان محل و داخل پرانتز آورده شود. بدیهی است که معادل لاتین یک کلمه­ مشخص، فقط یک­بار و در اولین مورد استفاده­ی کلمه­ فارسی آن نوشته می­ شود.

 

منبع: مجله طب نظامی

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *