منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

همه چیز درباره سمپاشی خانگی و از بین بردن سوسک و دیگر جانوران آزاردهنده

شرکت رهپویان سلامت گستر چی چست، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و گندزدایی با استفاده از بهترین سموم و مواد گندزدای اروپایی و آمریکایی با بکارگیری جدیدترین تکنولوژی روز اروپا – دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت ( تلفن: ۰۹۱۲۰۳۸۲۹۷۵ )

ساعت از نیمه شب گذشته و چراغها خاموش است. باد خنک کولر صورتت را نوازش می کند، آرام زیر ملافه تکانی می خوری و از پهلوی راست به پهلوی چپ می غلتی. چشم هایت را می بندی تا خوابی آرام بعد از یک روز پراضطراب تن خسته ات را فراگیرد، اما گوش ها و ذهنت هنوز بیدار است. همانطور که در ذهنت افکار و اتفاق های مختلف را مرور میکنی صدای خش خشی مشنوی، یک لحظه نفس نمیکشی، صدا قطع می شود، دوباره خش خش، این بار نیم خیز می شوی، باز هم خش خش ….

با گوشی موبایل نور اندکی می اندازی گوشه اتاق، جسم کوچک سیاهی آرام حرکت می کند. چراغ را که روشن می کنی تندتر حرکت می کند و در چشم برهم زدنی رفته است پشت کمد… و حالا دیگر از خواب آرام و بی دغدغه خبری نیست.

این صحنه ها را بسیاری از ما شاید تجربه کرده باشیم، سوسک ها و بسیاری دیگر از موجودات و حشرات به اصطلاح موذی مانند موش، ساس، کنه، پشه، مگس، مورچه های بالدار و… معمولاً همه جا و در هر خانه ای سر و کله شان پیدا می شود، مهمان های ناخوانده و بخصوص برای خانم هاچندش آور و غیرقابل تحمل. بخصوص هوا که گرمتر می شودو تابستان که از راه می رسد، این موذی ها هم از زیرزمین و فاضلاب ها و… به خانه ها و روی زمین اسباب کشی می کنند.

حال به بیماری هایی که این موذی ها با خودشان به خانه هایمان می آورند و همچنین درباره چگونگی از بین بردن آنها هم راهکارهایی را به شما عرضه خواهیم کرد.

برخی فکر می کنند با یک دمپایی ساده و نهایت اسپری سوسک کش مشکل سوسکها و دیگر جانوران مشابه حل می شود، این اما ظاهر ماجراست و اگر سوسک ها در خانه تان و محل کارتان حضوری مستمر داشته باشند، باید فکری اساسی درباره آنها کرد.

قطعاً همه می دانند که راه اصلی ورود این جانوران به خانه و زندگی ما فاضلاب است که خود منبع آلودگی است. تغذیه آنها از غذاهای فاسد و کثافات است و براساس تحقیقاتی که انجام شده بخصوص سوسکها بخشی از غذای خورده شده را به محیط برمیگردانند و به دفع مدفوع روی مواد غذایی هم عادت دارند، آنها با آلوده کردن مواد غذایی و محیط خانه می توانند دردسرهای جدی برای انسان بوجود آورند.

آنها می توانند عامل باکتریایی را در محیط منتشر کنند و اسهال، وبا و حتی تب تیفوئید از مواردی است که توسط سوسکها امکان انتقالش وجود دارد. حمل تخم کرمهای انگلی از مهمترین آفت های وجود سوسک در محیط زندگی است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که درصورت تماس آنها با پوست بدن واکنش های آلرژیکی در پی خواهد داشت که مواردی مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم و… را شامل می شود.

توجه داشته باشید که اگر سوسک روی بدنتان بود، از کشتن آن بپرهیزید، چرا که له شدن آن و تماس با مواد بدنی سوسک بسیار آلوده و گاه می تواند دردسرآفرین باشد.

 

 

شرکت رهپویان سلامت گستر چی چست، ارائه دهنده خدمات سمپاشی و گندزدایی با استفاده از بهترین سموم و مواد گندزدای اروپایی و آمریکایی با بکارگیری جدیدترین تکنولوژی روز اروپا – دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت ( تلفن: ۰۹۱۲۰۳۸۲۹۷۵ )

بهترین زمان سمپاشی

فصل تابستان که از راه می رسد، تعداد مراجعه کنندگان به شرکت های سمپاشی رشدی تصاعدی پیدا می کند، درواقع یک باور غلط در میان مردم شکل گرفته است که تابستان و شدت گرفتن گرما یعنی زمان سمپاشی؛ در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است، زیرا در تابستان این جانوران فقط خودشان را نشان می دهند و به چشم می آیند.

بهترین زمان سمپاشی، پاییز و زمستان است، یعنی زمانی که آنها تخم ریزی می کنند و با یک سمپاشی کامل می توان در نطفه جلوی زیاد شدن آنها را گرفت.

درباره سمپاشی هم باید چند نکته مهم را مردم مورد توجه قرار دهند. نخست اینکه به هیچ وجه خودشان این کار را انجام ندهند و حتما توسط متخصص انجام شود. سمپاشی اگر توسط مردم و با سم های غیراستاندارد انجام شود، جز مقاوم کردن جانوران و دشوار شدن کار شرکت های سمپاشی نتیجه ای دربر ندارد.

متاسفانه برخی شرکت های سمپاشی که در فضاهای رسانه ای تبلیغ می کنند، به مردم می گویند سمی که ما استفاده می کنیم هیچ خطری ندارد، هین جا بصراحت اعلام می کنیم که ما سم بی خطر نداریم! تمام سم های موجود در بازار چه اصل و چه قلابی شیمیایی هستند و ریشه شان نفت است و احتمالاً شما هم شنیده اید که می گویند در چاه فاضلاب مثلاً نفت یا گازوئیل اگر بریزیم سوسک ها و دیگر جانوران از بین می روند، بخصوص در خانه هایی کهبچه کوچک یا سالمند وجود دارد، بسیار باید روند سمپاشی علمی و تخصصی انجام شود، چرا که مشکلات گوارشی مهمترین عوارض این نوع سمپاشی هاست.

سم هایی که در بازار وجود دارد، اغلب سایپرمترین و خانواده های آن است که فرمولشان قدری تفاوت دارد، مثل آیکون wp10 که اصل آنها آلمانی یا فرانسوی است، اما متاسفانه تقلبی آن بسیار زیاد شده است. آنچه بیشتر مردم را آزار می دهد وجود سوسک فاضلاب یا سوسک های به اصطلاح کابینتی است و در مواردی موش. اما اخیراً در تهران با نوعی کنه مواجه شده ایم که به کنه پرندگان مشهور و بسیار خطرناک است و شیوه ورود و انتقال آن هم از همین کبوترهاست که روی بالکن یا پنجره بال می زنند و کنه ها پخش می شوند و به خانه راه می یابند و عوارض متعددی دارد که مردم باید حواسشان را جمع کنند.

 

نکات مهم در انجام عملیات سمپاشی

اگر به هر دلیلی اعم از وجود سوسک، کنه، ساس، موش و… کلافه شده اید و می خواهید سمپاشی خانه را آغاز کنید، مهمترین مسأله مراجعه به شرکت های تخصصی است که مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند.

معمولاً تمام کارشناسان سمپاشی خانگی معتقدند که باید تمام خانه به صورت یکجا سمپاشی شود و نمی توان یک واحد از آپارتمان یا مجتمع را فقط سمپاشی کرد، چرا که نتیجه لازم گرفته نخواهد شد، درواقع سمپاشی ای موفق خواهد بود که از پشت بام آغاز شود و تا زیرزمین و پارکینگ و موتورخانه و… را دربر گیرد.

 

منبع: روزنامه جام جم
این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *