منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دمنوش هایی برای روزهای آلوده هوا

مصرف برخی دمنوش ها باعث دفع آلودگی هوا و رفع مشکلات تنفسی می شوند. در مواقعی که هوا آلوده است می توان برای دفع آثار سوء آن، برخی از دمنوش های طب سنتی را مصرف کرد. مثلا دمنوش آویشن از بروز مشکلات تنفسی و آسم جلوگیری می کند. می توان مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را در آب جوشانید و با کمی عسل و نبات مصرف نمود. همچنین دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب نیز توصیه می شود. این دمنوش آرامبخش است و از بروز گرفتگی عروق قلبی در هوای آلوده پیشگیری به عمل می آورد.

در هوای آلوده مصرف میوه هایی مانند لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال، انار، انبه، سیب، طالبی و کیوی توصیه می شود. سبزی های تازه مانند اسفناج، کلم، کاهو، کرفس، گوجه فرنگی، سیر، پیاز، شوید و جعفری در ایام آلودگی هوا بهتر است در برنامه غذایی قرار گیرد. همچنین مصرف لبنیات در روزهایی که هوا آلوده می باشد توصیه می شود؛ نان های سبوس دار مثل نان سنگک و نان جو، پسته، بادام، فندق و گردو، تخم مرغ، زیتون و جگر جذب مواد سمی در بدن را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

نوشیدن آب در طول روز باعث تقویت کلیه ها و دفع سموم از بدن می شود و می توان در طول روز یک فنجان عرق کاسنی و شاتره مصرف کرد که در ایام آلوده توصیه می شود.

 

منبع : وب سایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *