منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

یک لیوان «آب هویج» با طعم وبا / آب میوه را از مغازه‌های معتبر بخرید!

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت:برخی از مغازه‌های آبمیوه فروشی ها هویج را به صورت قطعه ای و غیر بهداشتی در آب نگهداری می کنند که سبب بروز وبا و اسهال می‌شود.

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: آبمیوه‌های کارخانه‌ای که به صورت بسته بندی و صنعتی ارائه می‌شوند علاوه بر داشتن کنسا‌نتره میوه مقداری آب و شکر به آنها اضافه شده که این موضوع در پشت جلد آن درج شده است، همچنین این نوع آبمیوه‌ها پاستوریزه بوده و باعث انتقال بیماری به افراد نمی شود.

عزیزی ادامه داد: آبمیوه‌هایی که در اماکن غیر بهداشتی به صورت فله‌ای ارائه می‌شود ممکن است میزان آب و شکر‌شان بیش از حد مجاز باشد.

وی اظهار کرد: برخی مغازه‌های آبمیوه‌ فروشی هویج را به صورت قطعه ای برای مدت زمان طولانی در آب نگهداری می کنند که در نهایت سبب بروز بیماری‌های مختلفی از جمله وبا و اسهال می‌شود.

عزیزی تاکید کرد: کار‌کنانی که در مغازه‌های آبمیوه‌ فروشی مشغول به فعالیت هستند حتما باید حین کار از دستکش های مخصوص استفاده کنند در غیر این صورت اگر فروشنده خود دچار بیماری باشد میکروب بیماری از طریق آبمیوه به مشتریان منتقل می شود.

وی گفت: مصرف بستنی‌های سنتی و دست‌سازی که در فصل تابستان در اماکن غیر بهداشتی به فروش می رسند در برخی موارد سبب بروز بیما‌ری‌های تب مالت و اسهال در بین افراد مصرف کنندگان می‌شوند از این رو افراد باید بستنی ها را از مغازه های مطمئن خریداری کنند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *