منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۱۰ نکته برای تبدیل مغزتان به کارخانه ایده پردازی

همه ما خلاق متولد شده ایم. شاید نوع خلاقیت ما با هم تفاوت داشته باشد، اما کیفیت آنها تفاوتی باهم ندارد. شاید شما دسترسی خود به بخش خلاق مغزتان را از دست داده باشید، اما همیشه می توانید دوباره به آن دست پیدا کنید.

در این مقاله به بررسی ده راهکاری می پردازیم که بوسیله آنها خواهید توانست روزانه ایده های نابی ارائه دهید:

 

۱- دفترچه ای را به ایده پردازی اختصاص دهید

دفترچه ای را به همراه داشه باشید و همه چیز را یادداشت کنید. هر ایده مانند یک طعمه است. اگر ایده کوچکی به دست آوردید، از آن استفاده کنید تا ایده بهتر و بزرگتری بدست آورید. هر چیزی را که ممکن است نقطه شروع کاری برای شما باشد یادداشت کنید.

 

۲- در اوقات فراغت برای خود جلسات ایده پردازی بگذارید

به عنوان مثال زمانی که قایق سواری می کنید یا به ماهیگیری می روید، میتوانید یکی از جلسات ایده پردازی تان را شروع کنید. اجازه دهید فکرتان به پرواز درآید و از ایده ای به ایده دیگر برود. جلسات ایده پردازی، ذهنتان را به خلاقیت بیشتری می رسانند.

 

۳- هر شب ده ایده جدید بنویسید

این کار را به عنوان عمل فردایتان در نظر بگیرید. قبل از آنکه بخوابید، ده ایده بنویسید تا فردای آن روز با ذهنی باز و خلاق به محل کار خود بروید. این کار جهت فکری تان را مشخص می کند و اجازه نمی دهد که به بن بست فکری بخورید. معمولا شش ایده اول ممکن است به راحتی به ذهنتان بیاید، اما برای چهار ایده آخر باید کمی بیشتر به ذهنتان فشار بیاورید. یکبار امتحانش کنید…

 

۴- ایده هایتان را تصویرسازی کنید

خودکاری در دست بگیرید، فکرتان را به پرواز درآورید و اجازه دهید دستانتان روی کاغذ هر چه را که می خوهند به تصویر بکشند. سعی کنید ایده هایتان را به شکل نقاشی یا طرح های اولیه روی کاغذ بیاورید. به یاد داشته باشید، به هیچ وجه نیازی نیست برای این کار یک نقاش حرفه ای باشید. کار جالبی است.

 

۵- به دنبال تجربه باشید

زندگی ای سرشار از تجربه داشته باشید. نترسید. تجربه کردن چیزهای جدید باعث گسترده شدن دیدگاه شما می شود و انگیزه بیشتری برایتان به ارمغان می آورد. افرادی که زندگی کامل و خوبی را تجربه می کنند، ذهنی بازتر و خلاق تر دارند و ایده های ناب تری را ارائه می کنند.

 

۶- وسایل الکترونیک خود را خاموش کنید

از کامپیوتر دور شوید. حتی وقتی که ایده پردازی می کنید یا یادداشت بر می دارید، از همان قلم و کاغذ قدیمی استفاده کنید. وسایل الکترونیک خود را خاموش کرده و ذهنتان را از هر حواس پرتی ای دور کنید. نه تنها احساس خواهید کرد که بیدارتر و سرحال تر شده اید، بلکه راحت تر خواهید توانست ذهنتان را مدیریت کنید و ایده های بیشتری به ذهنتان خواهند رسید.

 

۷- قهوه بنوشید

قهوه مغز را بیدار می کند و باعث ایجاد خلاقیت می شود. اصلا بیایید قهوه را سوخت بخش ایده پردازی مغز بنامیم. اگر این مورد را با موارد قبلی به طور همزمان به کار ببرید، تا بی نهایت می توانید ایده پردازی کنید.

 

۸- با افرادی همنشین شوید که خلاقیت زیادی دارند

با افراد خلاق وقت بگذرانید؛ آنهایی که می توانند الهام بخش شما باشند و نظرات مفیدی به شما بدهند. ایده هایتان را با یکدیگر در میان بگذارید. از افرادی که در دایره اجتماعی شما هستند ایده بگیرید و سپس دایره اجتماعی خود را بزرگتر کنید.

 

۹- ایده هایتان را در میانه راه رها نکنید

به پایان رساندن کارها را یاد بگیرید. از آن دسته افرادی نباشید که همه چیز را در میانه راه رها می کنند. زمانی که ایده ای به ذهنتان رسید، به طور کامل درمورد آن فکر کنید و رهایش نکنید. به پایان رساندن و موفق شدن احساس فوق العاده ای دارد و باعث آزاد شدن دوپامین و تبدیل این حس به عادت می شود.

 

۱۰- خودتان را نا امید نکنید

هرگز به خود نگویید که خلاق نیستید یا آنچه را که برای خلاقیت لازم است ندارید. خلاق بودن یک روحیه است، نه تیپ شخصیتی. اگر چیزی به ذهنتان نرسیده، شاید به این دلیل بوده که ذهنتان خسته است و به یک استراحت واقعی نیاز دارد. به جای اینکه به ذهنتان فشار مضاعف بیاورید، عادت کنید که هر روز ایده های کوچکی ارائه دهید تا ذهنتان به ایده پردازی عادت کند.

تبدیل کردن ذهنتان به کارخانه ایده پردازی می تواند همه جوانب زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد؛ از زندگی شخصی گرفته تا کسب و کار.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *