منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته بندی انواع آلودگی هوا

در ارتباط با محیط زیست تحت نظارت مداوم در ایالات متحده، آلودگی هوا در چهار گروه عمده وجود دارد:

  1. آلودگی هوای آزاد

این حالت به آلودگی هوا در محیط بیرون (خارج از خانه) اشاره دارد و شامل آرایش پیچیده ای از منابع و آلاینده ها، انتقال اتمسفری آلاینده ها به گیرنده ها و گستره ی وسیعی از اجتماع، اقتصاد و اثرات بهداشتی می باشد. مسئول نظارت بر این بخش از آلودگی هوا، سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده (EPA) می باشد.

 

  1. آلودگی هوای داخل ساختمان (Indoor)

به آلودگی هوا در محیط داخل (مکان های سرپوشیده) که مردم در آنها زندگی می کنند اشاره دارد. مباحث زیادی درباره ی مسئولیت نظارت بر این بخش از آلودگی وجود داشته است. سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده (U.S.EPA) نقش فعال روبه رشدی در مطالعه و پخش رهنمودها، به خصوص در زمینه رادن و دود سیگار داشته است. هنوز مقررات فدرال مربوط به آلودگی هوای داخل وجود ندارد.

 

  1. آلودگی هوای شغلی (بهداشت صنعتی)

این نوع آلودگی هوا مربوط به در معرض قرارگیری با رنج وسیعی از آلاینده ها (ذرات، میست ها، بخارات اسیدی و گازهای آلی و غیر آلی) در محیط کار است. تنظیم استانداردهای مرتبط با محیط های شغلی، بر عهده اداره بهداشت و ایمنی شغلی (OSHA) می باشد و معمولاً توسط کنفرانس دولتی متخصصان بهداشت صنعتی آمریکا (ACGIH) و انستیتو ملی و بهداشت شغلی (NIOSH) ایجاد می گردند.

 

  1. در معرض قرار گیری شخصی (تماس فردی)

این گروه به تماس با گرد و غبار، فیوم ها، گازها یا میست هایی که شخص خود را در معرض آنها قرار می دهد، اشاره دارد. مثال هایی از این مورد عبارتند از: کشیدن سیگار، استنشاق مواد مضر و بسیاری از دیگر روش ها که می توانند باعث آسیب به انسان شوند.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *