منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گیاهانی آپارتمانی برای تصفیه هوا به روایت ناسا

ناسا همین چند وقت پیش یک فهرست از گیاهان آپارتمانی که می توانند آلودگی هوای خانه را بگیرند، منتشر کرد. بعد از این که فهرست گیاهان فضانورد منتشر شد، به فکرشان رسید یک لیست ویژه برای زمینی ها هم تدارک ببینند. در نهایت این چند گیاه پیروز میدان شدند.

 ناسا همین چند وقت پیش یک فهرست از گیاهان آپارتمانی که می توانند آلودگی هوای خانه را بگیرند، منتشر کرد. البته هدف اصلی تحقیقاتی که به این نتیجه منجر شده بود، پیدا کردن بهترین گیاهانی است که می توانند در فضا – مثلا در ایستگاه بین المللی فضایی – مصرف داشته باشند. این گیاهان مصرف انرژی کمی دارند، با شرایط محیطی غیرعادی راحت و سریع سازگار می شوند، توانایی زدودن بیماری ها و  آلاینده های هوا را نیز باید داشته باشند. بعد از این که فهرست گیاهان فضانورد منتشر شد، به فکرشان رسید یک لیست ویژه برای زمینی ها هم تدارک ببینند. در نهایت این چند گیاه پیروز میدان شدند.

نخل کوتوله

ترکیبات فورمالدهید در یک کلام دشمن تمام سیستم تنفسی آدمیزاد هستند. از لب و دهان گرفته تا گلو و ریه. این نخل کوچک که در آپارتمان رشد می کند و خیلی راحت با بسیاری از شرایط محیطی کنار می آید، می تواند با این شرایط عجیب و جدید کنار بیاید.

سرخس بوستون

زایلین و فرمالدهید جزء جدی ترین آلاینده هایی هستند که این گیاه می تواند نابودشان کند. انجیر گریان راحت بزرگ می شود و نگهداری اش چندان دشوار نیست، به خاطر همین توسط ناسا معرفی شده.

سرخس ملکه کیمبرلین

زایلین یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی است که به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد. این درختچه کوچک به جز تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن، می تواند از پس تمام این مشکلات بربیاید.

گیاه عنکبوتی

دنبال گیاهی هستید که زایلین و فورمالدهید را همزمان تغییر بدهد؟ باید دنبال گیاه عنکبوتی بروید. این گیاه در کشور خودمان هم طرفداران زیادی دارد و در آپارتمان ها فراوان است. این گیاه می تواند با شرایط آب و هوایی مختلف راحت کنار بیاید.

همیشه سبز چینی

بنزن یکی از مهم ترین آلاینده های شهرهای صنعتی است که رگ ها، سیستم تنفسی و قلبی را در کوتاه مدت آزار می دهد و در بلند مدت آسیب هایش جدی تر از آن می شود که فکرش را بکنید. راه حل استفاده از این گیاه کوچک چینی است.

گیاه بامبو

آمونیاک حسابی حال گلو و چشم ها را می گیرد. نفس را تنگ می کند و چشم ها را خسته. این گیاه که در اکثر مناطق جهان دیده می شود، می تواند آمونیاک، فرمالدهید و زایلین را از اطرافش پاک کند.

پیچک شیطان

فرمالدهید، زایلین و بنزن سه آلاینده بزرگی هستند که پرونده شان با این سیستم برچیده می شود. نتیجه این که، شیطان یکی از بهترین و جدی ترین گیاهانی است که ناسا به عنوان ضد آلاینده معرفی کرده است.

لیلی فلامینگو

اگر دنبال این هستید که فرمالدهید، زایلین و آمونیاک را همزمان از بین ببرید باید این گیاه ساده و بسیار زیبا را در آپارتمان تان بکارید. گل های کوچک و جالب این گیاه کوچک، با بسیاری از شرایط آب و هوایی سازگار است.

لیلی تورف

این گیاه مثل لیلی فلامینگو است و بسیاری از آلاینده های آن را رفع می کند. تنها تفاوت این است که ظاهرش ساده تر است و تمیزکاری کمتری دارد. به هر حال در فضا هم سلیقه های مختلف را باید پوشش داد.

منبع: همشهری جوان

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *