منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دستگاه های امحاء کننده و بی خطرساز پسماندهای بیمارستانی

اتوکلاو

در روش اتوکلاو کـردن از رطـوبـت، گـرمـا و فشار برای غیر فعال سازی میکروارگانیسم ها استفاده می شود که زباله ها در دمای ۱۳۵ درجه سانتی گراد و فشارPSI 31 در مدت ۴۵ دقیقه بی خطر می کند. کیسه زباله هایی که در داخل اتوکلاو قرار می گیرند باید در برابر حرارت مقاوم باشند تا ذوب نشوند.

هـر مـاه یک بـار بـر روی دستگاه های اتـوکلاو آزمایشات میکروبی انجام می دهند تا از صحت دستگاه اطمینان حاصل شود. این تست توسط شاخص های حاوی میکروب انجام می شود که در داخل ویال ها قرار دارند.

از معایب این دستگاه می توان تولید شیرابه و نیاز به استفاده از کیسه های مخصوص را نام برد.

دستگاه اتوکلاو (مورد استفاده در بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی)

دستگاه اتوکلاو (مورد استفاده در بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی)

هایدرو کلاو

ایـن دستگاه هـم بـرای اتوکلاو کـردن (در دمای ۱۲۱ درجه سانتیگراد، فشار PSI 15 و به مدت ۴۵ دقیقه) و هم برای خرد کـردن زبـالـه هـا استفاده می شـود. ایـن دستگاه معمولاً از بخار موجود در پسماندها بـرای اتوکلاو کـردن استفاده می کند و مشکل تولید شیرابه ندارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد حجم پسماندها را کاهش می دهد.

دستگاه هایدروکلاو (مورد استفاده در بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی)

دستگاه هایدروکلاو (مورد استفاده در بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی)

معایب دستگاه زباله سوز

امـروزه بـرای امـحـا و بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی از دستگاه های زباله سوز استفاده نمی کنند؛ زیرا سـوزانـدن زباله در درجه حرارت پایین یا سوزاندن پلاستیک های حاوی P.V.C باعث تولید دی اکسین و فوران و دیگـر آلـوده کننده های سمی هوا به عنوان خروجی و خاکستر فرار می گردد. جایگزینی که برای این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه هایدروکلاو می باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *