منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۸ میلیارد تن نمک دریاچه ارومیه تهدیدی برای کل کشور

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: دولت باید در بودجه ریزی سال ۹۷ به وضعیت این دریاچه توجه بیشتری داشته باشد.

سیدهادی بهادری با اشاره به برگزاری نشست ویژه با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در این جلسه مشکلات دریاچه ارومیه مطرح و از وی درخواست توجه جدی به رفع معضلات این دریاچه را داشتیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دمای هوا در آذربایجان حدود ۱۲۰ روز از سال زیر صفر درجه است ، افزود: تخصیص اعتبارات مصوب به استان هایی که با این شرایط جوی مواجه هستند باید هر چه سریع تر و بدون وقفه انجام شود زیرا تاخیر در تخصیص منابع شرایط زندگی و کار را برای مردم سخت می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: همانگونه که در جنوب کشور، گرمای بالای هوا در تابستان، شرایط کار را دشوار می سازد در آذربایجان نیز فصل سرما بسیار سخت بوده به گونه ای که شاید با تغییراتی در سیستم فصل بندی بودجه کشور بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

وی ضمن تاکید این موضوع که کشور به تصمیمات عاقلانه نیاز دارد افزود: در حال حاضر توجه به دریاجه ارومیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بی توجهی به آن دامن کشور را خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حدود ۸ میلیارد تن نمک در این دریاچه موجود است که در صورت خشک شدن نواحی شمال غربی کشور خالی از سکنه خواهند شد، گفت: احیا دریاچه را نباید محدود به‌ بودجه ریزی جاری کشور کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید در بودجه ریزی سال ۹۷ توجه ویژه ای به احیای دریاچه ارومیه داشته باشد زیرا تبعات بی توجهی به این مهم بسیار زیاد است.

 

منبع: بهداشت نیوز
این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *