منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ملحفه و روکش های رختخواب را هر چند مدت باید شست؟

محققان دانشگاه نیویورک دریافتند عدم شست‌وشوی به موقع ملحفه‌ها و رختخواب منجر به بیماری‌ها و عفونت‌های باکتریایی می شود.

بر اساس این تحقیقات لازم است تمام ملحفه‌ها و روکش های رختخواب به طور هفتگی شسته شوند. یک شخص عادی به ‌طور متوسط یک سوم از طول عمر خود را در رختخواب سپری می‌کند و سالانه حدود ۱۰۰ لیتر عرق از بدن وی روی تختخواب می‌ریزد. در آب و هوای گرم، رطوبت حاصل از عرق، بستر بسیار مناسبی را برای رشد قارچ ها فراهم می‌کند.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در این رابطه صورت گرفته است، یک بالشت از جنس پر یا الیاف مصنوعی که بین ۱٫۵ تا ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، محلی مناسب برای رشد ۴ تا ۱۷ نوع قارچ مختلف است.

علاوه بر قارچ‌ها و باکتری‌هایی که در اثر تعریق، تجمع سلول‌های مرده پوست، و همچنین مخاط سیستم گوارشی و تناسلی شخص در رختخواب او وجود دارند، انواع دیگری از میکروب های محیط به همراه گرده‌ها، خاک، گردو غبار و غیره نیز در بافت پارچه‌ رختخواب نفوذ می‌کنند.

بر اساس این تحقیقات ظرف مدت یک هفته تجمع این میکروب‌ها و قارچ ها رختخواب را به محیطی آلوده تبدیل می‌کنند. این بستر آلوده به دلیل نزدیکی میکروب‌ها به سیستم تنفسی موجب تحریک این سیستم و عطسه و آب ریزش بینی می‌شوند. حتی ممکن است با وجود عدم ابتلا به آلرژی، واکنشی مشابه واکنش‌های آلرژیک در شخص بروز کند.

 

منبع: ایرنا

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *