منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوارض آلودگی هوا بر سلامت جنین!

تحقیق جدید نشان می دهد زنانی که درست قبل یا بعد از بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند با احتمال بالا داشتن نوزادی با نقایص تولد روبرو هستند.

دکتر امیلی دی فرانکو، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی اوهایو، در این باره می گوید: «به نظر می رسد بدترین زمان قرارگیری در معرض آلودگی هوا یک ماه قبل و بعد از بارداری است.»وی در ادامه بر اهمیت کاهش قرارگیری جمعیت در معرض آلاینده های مضر موجود در هوا تاکید می کند.

در این مطالعه، محققان تاثیرات ذرات ریز هوا مورد بررسی قرار دادند. با استنشاق این ذرات، آنها در عمق ریه ها نفوذ کرده و وارد جریان خون می شوند.محققان در این تحقیق ارتباط بین قرارگیری زنان در معرض آلودگی هوا و بروز نقایص مادرزادی در نوزادان را بررسی کردند.

نقایص مادرزادی هنگام تولد شامل نقایص در قلب و شکاف در لب یا کام دهان هستند که بر ۳ درصد کل تولدها در ایالات متحده آمریکا تاثیر می گذارند.

دی فرانکو تاکید می کند که باوجودیکه ارتباط بین قرارگیری در معرض آلودگی هوا و نقایص تولد مشخص شده است اما از آنجائیکه این مطالعه مشاهده ای بوده است هنوز نمی توان رابطه علّی و معلولی آن را اثبات کرد.

منبع: بهداشت نیوز

این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *