منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سامانه تولید برق از شیرهای فشارشکن

مدیر دفتر انرژی‌های پاک آبفای استان تهران گفت: راه‌اندازی سامانه تنظیم فشار و تولید توان در خطوط آب شهری سبب تولید میزان قابل توجهی از انرژی پاک و کاهش بار تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی به ‌ویژه در ساعات پرمصرف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، روشنک فهیمی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به کسب جایزه ویژه بنیاد جهانی انرژی برای اجرای پروژه راه‌اندازی سامانه تنظیم فشار و تولید توان در خطوط آب شهری تهران اظهار داشت: در راستای تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی، توسعه، تقویت و به‌کارگیری توربین‌های کوچک برق ‌آبی در خطوط آب شهری در دو بخش خطوط توزیع و انتقال با هدف تحقق اهداف استحصال انرژی، کاهش زمان‌های اوج مصرف و مدیریت فشار در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی بیان کرد:‌ از مزایای ویژه به‌کارگیری این سامانه، تولید میزان قابل توجه‌ای از انرژی پاک و کاهش بار تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی به ‌ویژه در ساعات پرمصرف است.

مدیر دفتر انرژی‌های پاک آبفای استان تهران همچنین افزود: کاهش تلفات و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال انرژی، جلوگیری از هدررفت آب و انرژی و افزایش بازده تولید و فرصت مناسب برای تسویه بدهی‌های بخش آب به صنعت برق نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

فهیمی با اشاره به قابلیت تنظیم فشار و تولید توان در خطوط آب شهری تصریح کرد: با اجرای این طرح استقلال از شبکه برق سراسری برای تأسیسات کلیدی و افزایش تاب‌آوری و پایداری و امکان بهینه‌سازی تأسیسات و مدیریت هوشمند فشار و جریان در شبکه آب ممکن می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه اجرای راه‌اندازی سامانه تنظیم فشار و تولید توان در خطوط آب شهری جایزه ویژه بنیاد جهانی انرژی را کسب کرده است.

پایان خبر/

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
این مطلب چقدر مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *